Ana içeriğe atla

Otizm üzerine çalışmamız



Projenin Adı: Beni Fark Et ve Keşfet

Projenin Kapsamı:
Ordu ili Altınordu ilçesi çocuklarını ve ebeveynlerini kapsamaktadır.

Projenin Hedefı:
Otizmli bireylerin sosyal yaşamlarına destek veren eğitim modelleri uygulanarak, onların sanat, sayısal vb. yeteneklerini keşfederek ortaya çıkartacak eğitimler uygulayarak otizmli bireylerin sosyal hayatlarında bir düzen oluşturmak hedeflenmektedir. Otizmli çocuğunun eğitiminde rolünü bilmeyen ailelerin bilinç düzeylerini yükseltmek için ailelere uygulanacak eğitimler ile otizmin özellikleri, otizmli bir bireyle nasıl etkileşim kurulacağı, Otizmde davranış kontrolünün nasıl sağlandığı ve yaşamlarının farklı dönemlerinde otizmli bireylerden nelerin bekleneceği konularında aileler bilgilendirilecektir. Bu bilgilendirmeler ve aile danışmanlıkları ile otizmli bireyler ile ebeveynler arasmda ortaya çıkabilecek sosyal sorunların ortadan kaldırılması da hedeflenmektedir.

Projenin Gereksinimi:
Otizm, yaşamın ilk üç yılı içinde ortaya çıkan ve yaşam boyu devam eden, sosyal etkileşim, sözel ve sözel olmayan iletişimde problemler, tekrarlayıcı davranış ve kısıtlı ilgi alanları ile kendini gösteren, karmaşık gelişimsel bir bozukluktur. Otizmin kesin teşhisinde nesnel objektif bir yöntem ve biyolojik tetkik olmamakla birlikte gözlem ve aileden elde edilen bilgilerle tam konulabilmektedir. Tam, çocuğun gözlenmesi, gelişim testleri yapılması ve anne-babalara çocuğun gelişimi hakkında sorular sorulmasıyla konur. Erken yaşta tam konması, bir an önce eğitimin başlaması açısından önemlidir. Ayrıca otizm ile ilgili ailelerin bilinçlenmesi ve eğitimin sürekliliğinin sağlanması nedeniyle bu projenin yapılmasına gerek duyulmuştur.

Projenin Özgün Değeri
Otizmli olan ve olma riski olan bireyler adına birçok proje yapılmaktadır. Ayrıca yine otizmli bireylerin ailelerini bilgilendirmek adına da birçok proje bulunmaktadır. Fakat tüm bunlar sadece bir alana yoğunlaşmaktadır. Bir kısmı sadece risk grubunda olan bireyleri inceleyerek yetkililere göndermiş, bir kısmı aileleri bilgilendirmek ile yetinmiş ve bir kısmı da otizmli bireyleri müzik gibi tek bir alana yönlendirerek otizmli bireylerin sosyal yaşamlarını düzenlemek istemiştir. Bu proje kapsamında gerek teorik gerekse fiili destek uygulanması amaçlanmaktadır. Ayrıca karma bir sistem kurularak otizmli bireylerin yatkınlıkları gözlem yöntemi ile birlikte ortaya çıkartılarak bireylere yatkınlıklarına göre bir eğitim verilecektir. Projenin oluşturacağı özgün değerler şunlardır;

-Proje aileler ile birlikte yapılacak olan görüşmeler ile birlikte otizm hakkında bilgilendirilecektir.

-Sanat etkinlikleriyle otizmli bireylerin hangi alana yatkın olduklarını keşfetmek ve toplumsal bütünleşmesine katkıda bulunmak için otizm konusunda ailelerin farkındalıklarını arttırmak.

-Otizmli bireyin sanatta herhangi bir alana ilgi duyup duymadığı sayısal veya sözel alanlarından hangisine ilgi duyduğu karma eğitim modeli ile birlikte ortaya koyulacaktır.

-Otizmli öğrencilerin toplumsallaşabilmesi için özgün eğitimler verilecektir.

Proje Kapsamında Otizmli Olan Bireylere ve Ailelerine Uygulanacak Olanlar

* Eğitimin ilk hedefi otizmli bireylerin iletişim becerilerini geliştirmektir.

- Resim, müzik gibi ilgisini çeken aktiviteler ile kelime öğrenmesini sağlamak

-Farklı davranışlar sergilerken resmini çekerek farkındalığını bilmesini sağlamak ve iletişimini kolaylaştırmak

-Hedeflerini belirleyerek bu hedefler doğrultusunda sosyal yaşamına yön vermek

*Sosyal hayata uyumunu kolaylaştıracak yöntemler uygulamak

-Öncelikle ailesinin çocuğun durumuyla ilgili bilgilendirilmesi yapılarak çevresinin onu anlayabilmesini sağlamak

-Sergilemiş olduğu rutinleri belirleyerek çevresine veya kendisine zarar veren rutinleri önleyici eğitimler vermek. Bu rutinlerden tamamen kurtulması veya en aza indirmesini sağlamak

-Akademik bilgiler içeren eğitimler vermek

-Diğer bireyler ile iletişim kurmasını sağlamak ve yalnız kalmasını önlemek

-İhtiyaçlarını belirtmelerini sağlamak

* Özel terapiler ile ilgi alanını keşfetmek

-Sanatsal alana ilgisinin olup olmadığını keşfetmek

-Sanatsal bir alanda yeteneği varsa yeteneğini kendisinin de keşfetmesini sağlamak

-Aritmetik zekâ gibi zekâ alanlarını kontrol ederek onları tam fonksiyonda kullanmasını sağlamak

* Aileleri çocuğun özel durumu hakkında bilgi edindirmek

-Ailelere sürekli eğitim programları verilerek, çocukların sadece kurumsal eğitimle kalmamasını sağlayarak eğitimi hayatın çoğunluğuna yaymak

-Ailelere danışmanlık yaparak otizmli bireylerden farklı dönemlerde beklentileri konusunda bilgi edinilmesini sağlamak

-Ailelere danışmanlık ile otizm hakkında geniş bir bilgiye sahip olmalarını sağlamak


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUKLARDA ALTINA KAÇIRMANIN PSİKOLOJİK NEDENLERİ

  Çocukların 5 yaş öncesine kadar idrar kaçırmaları fizyolojik bir durum olarak değerlendirilip normal kabul ediliyor. Daha büyük yaşlarda gece ve gündüz ortaya çıkan çiş ve kaka kaçırmaların altında psikolojik sorunlar bulunabilir.      Alt ıslatma sorunu ile çocuğun duygusal dünyası arasında bir bağ vardır. Uykuda idrar kaçırma çocuğun duygularını sözlü olarak ifade edememesinin dışa vurumudur. Ailesinden yeterince ilgi ve sevgi göremeyen çocuk altını ıslatarak ilgi, alaka beklediğini göstermiş olur. Aşırı ilgi sonucunda da alt ıslatmayla birlikte çocukta tırnak yeme, parmak emme, bebeksi hareketler ve konuşmalar gözlemlenebilir. Aile içinde huzursuzluk, eşler arasındaki tartışmalar, anneye aşırı bağımlı olma, ailenin koruyucu tutumu da hastalığın oluşmasındaki nedenlerdendir. Bazen çocuğu okulda etkileyen bir durum, arkadaşlarıyla yaşadığı problemler, öğretmeni ile ya da akademik başarısında ortaya çıkan olumsuzluklar çocukta geceleri idrar kaçırmanın başlama...

BOŞANMA SÜRECİNİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ PSİKO-SOSYAL ETKİLERİ

İ nsano ğ lunun var olmasından günümüze kadar "aile" kavramı, her zaman ilgi çekmi ş tir. Aile; evlenme, kan ya da evlât edinme ba ğ larıyla birbirine ba ğ lanmı ş , aynı evi ve geliri payla ş an, birbirleri ile devamlı ili ş ki ve etkile ş im altında olan, karı-koca, ana-baba, kız-o ğ ul, kız karde ş -erkek karde ş gibi sosyal ili ş kileri olan insanların olu ş turdu ğ u bir birliktir (A ğ demir, 1991). Geçen yüzyılda, toplumu, ataerkil yapıdaki geni ş aileler olu ş tururken, günümüzde, büyük ölçüde çekirdek ve parçalanmı ş ailelerden olu ş an bir toplum haline dönü ş me gözlenmektedir (Öztürk, 2006). Geni ş aileden çekirdek aileye, hatta tek bireye do ğ ru aile yapısı de ğ i ş mektedir (Gün, 2006: 10). Ailenin temelini olu ş turan evlilik bir kurum olarak kar ş ımıza çıkmaktadır. Her kurum gibi evliliklerde zaman zaman aksaklıklar ya ş anabilir ve bu aksaklıkların giderilememesi noktasında ise bo ş anmalar görülebilir. Bo ş a...